Ulike yogaformer på InSPIRE

YOGA FLOW / LIGHT FLOW
Yoga Flow er en dynamisk yogaform, hvor posisjonene utøves i en flyt bundet sammen av pusten. Kombinasjonen av tradisjonelle yogaøvelser, og nyere øvelser gir et godt grunnlag for denne timen. Du får trent opp balanse, konsentrasjon, koordinasjon og smidighet. Yoga kan være en mental avkobling fra en stresset hverdag, som igjen kan gi masse energi.

 

SLYNGE YOGA
Slyngen gir en flott hjelp til å styrke, stabilisere og strekke. En god og myk ryggsøyle er viktig og ved hjelp av tyngdekraften og slyngen oppnår vi dette deilige "rommet" mellom virvlene. Den trygge støtten som slyngen gir i posisjoner som bla. hodestående og skulderstående virker beroligende og avstressende.

 

KUNDALINI YOGA
Kundalini yoga er en flere tusen år gammel yogatradisjon, brakt til vesten i 1968 av Yogi Bhajan. Det er en kraftfull og transformerende yogaform som kombinerer asanas (stillinger), pusteteknikker, mantra, øyefokus, kroppslåser, mudra og meditasjoner for å styrke nervesystemet og balansere hormonsystemet. Kundalini yoga jobber med å vekke din livskraft og øke din bevissthet.

 

MEDITASJON
I meditasjonsklassene arbeider vi med ulike meditasjonsteknikker. I tillegg til at vi introduserer enkle puste og energiøvelser. I disse klassene arbeider vi også med klassiske mindfullness øvelser som for eksempel body scan. Målet er en dypere kontakt innover i oss selv.

 

YIN YOGA
I Yin Yoga holder vi stillingene i 3 til 10 minutter. Vi tøyer musklatur og bindevev mens vi slapper mest mulig av i kroppen. I disse timene roer vi helt ned og fokuserer på pust og tilstedeværelse. Når vi tøyer stimuleres veskeproduksjon i muskler og bindevev og motvirker at vi blir noen "tørrpinner".

 

VIRYA YOGA
Viryayoga er en spennende ny dynamisk yogaform med fokus på biomekanikk. Gjennom yogaserier får du en morsom, tøff og balansert yogatrening med små filosofiske tema i hver klasse. Klassene er delt opp i trinn 1, 2 og 3 etter vanskelighetsgrad men det er også rom for å tilpasse øvelsene og modifisere innen hver enkelt klasse. Det blir lagt vekt på at hver og en får mulighet til å ta hensyn til egen kropp, lytte innover og trene på et nivå som ivaretar den enkeltes behov.